Acties!

Om te zorgen dat de stichting haar doelen kan bereiken, worden er op verschillende manieren fondsen ingezameld. Dit doen wij onder andere door het organiseren van verschillende acties en de verkoop van producten. Hieronder vindt u een overzicht. Heeft u vragen over een van onze acties of wilt u meehelpen? Laat het ons weten via info@stichtingpetitecobi.org.

Verkoop diverse spullen

Nieuw in het assortiment: de handgemaakte etui !

Gevoerd met lengte van circa 20 cm in vrolijke prints roze print- €9.50
Andere stofjes ook mogelijk (zie foto)
In overleg ook kinderkleding (broekjes, rokjes, jurkjes)
Verder in het assortiment:
– Handgemaakte appeltaart – €9.95
– Armbandjes uit Nigeria – €5.00
Ophalen in Almere, Den Haag of Leiden. Verzenden ook mogelijk (behalve appeltaart)
assortiment

Tri Before They Die

Roderick Bolhaar is aan het trainen voor een triatlon in Amsterdam en wil via een sponsoractie bijdragen aan het werk van Stichting Petite Cobi. Een geweldig initiatief! Hij zal 1,5 kilometer door de Amstel zwemmen, 40 kilometer door de polders fietsen en tot slot de laatste 10 kilometer tot de finish hardlopend afleggen. Een enorme uitdaging die hij graag aangaat met de motivatie om kinderen in Senegal een gezonde toekomst te bieden! Meer over Roderick en zijn actie leest u hier. Als u zijn initiatief wil steunen en een steentje wil bijdragen kunt u een donatie doen via het rekeningnummer van Stichting Petite Cobi IBAN NL18 INGB 0004 9246 77  onder vermelding van “Triatlon”.

A mile for a Child

Aida Brands heeft in de zomer van 2013 op ludieke wijze een bijdrage geleverd aan het werk van Stichting Petite Cobi. Met haar vader heeft zij fietstocht gemaakt van Leiden, haar woonplaats, naar Ravenna (Italië), de woonplaats van haar vader. Ze zijn gesponsord door bedrijven en particulieren die hun fietstocht en daarmee Stichting Petite Cobi hebben gesteund. Inmiddels hebben Aïda en Paul hun fietstocht voltooid. Ze hebben zware dagen gehad maar ook veel genoten van het fietsen. Inclusief de beklimming van de Alpe d’Huez hebben ze ruim 1500 kilometer gefietst en daarmee een bedrag van 1.500 euro opgehaald! De actie A Mile For A Child is dan ook een groot succes geweest. We willen alle sponsoren van harte bedanken voor hun bijdrage!

Verkoop (kerst)kaarten

Één van de eerste acties die wij als stichting hebben opgezet is het verkopen van (kerst)kaarten. Wij maken ieder jaar in de weken voor kerst, kaarten van foto’s uit Senegal. Deze verkopen we voor €1,50 per stuk. Natuurlijk kunt u de kaarten ook op andere momenten in het jaar bestellen. De kaarten zijn namelijk niet uitsluitend met kerst toepasselijk, maar kunnen ook voor andere gelegenheden gebruikt worden.

Taartenactie

In maart 2007 is de actie ‘Taarten bakken’ van start gegaan. Wij bieden voor mensen uit de omgeving Leiden, Den Haag, Bilthoven en Middelburg een appeltaart bak- en bezorgservice voor € 9,95 per taart of € 17,- per twee taarten.

Senegalese maaltijden

Daarnaast organiseren we Senegalese etentjes. Vanaf vier personen kunnen mensen ons boeken om een Senegalese maaltijd te verzorgen. Hiervoor brengen wij € 15 p.p. in rekening.

Kledingmarkt

We hebben ook al verschillende tweedehands kledingmarkten georganiseerd. We zamelen tweedehandskleding in, die vervolgens verkocht wordt op een door ons georganiseerde markt of op braderien. Zodra wij weer een nieuwe datum hebben laten wij dit weten.

Verkoop doosjes

Leuke en originele kado’s: uit Niger afkomstige originele Toeareg leren doosjes (de foto’s volgen binnenkort)
Rechthoek (lengte 12-13 cm – ook in donkerbruin, roze en blauw, groen) €10,-
Ovaal (lengte 14cm) € 10,-
Rond (doorsnede 10cm) €7,50
Rond (doorsnede 8 cm – ook in donkerbruin) €5,00

Verkoop kinderkleding

Originele kinderkleding te koop; broek en shirt tot maat 92 (3jr).
Shirt € 17,-
Broek en shirt € 30,-
De kleding wordt op bestelling gemaakt, motief en maat kunnen worden aangegeven.