Wie helpen wij?

Stichting Petite Cobi is actief in de stad Tivaouane en de dorpen Terokh en Yendane in Senegal. Veel kinderen in deze regio hebben niet of nauwelijks toegang tot medische zorg. In eerste instantie richt Stichting Petite Cobi zich op ondervoede kinderen. Dit kan in de vorm van het geven van melkpoeder en andere voedingsupplementen, soms ook in de vorm van het regelen van goede opvang. Naast de ondervoede kinderen zetten wij ons in voor ernstig zieke kinderen. Medicijnen voor een lichte ontsteking of een paracetamol voor een griepje kan de familie meestal heel goed zelf betalen, maar als een kind ernstig ziek is en een operatie nodig heeft, lopen de kosten al gauw te hoog op.  In dit soort situaties biedt Stichting Petite Cobi uitkomst. Daarnaast zet Stichting Petite Cobi zich ook in voor gehandicapte kinderen. De medische kosten hiervan worden door het Liliane Fonds vergoed, en de stichting helpt met transport kosten en het regelen van afspraken. Hieronder vind je de kinderen die wij helpen. Lees hun verhaal!

Kinderen 2023
Kinderen 2022