Hulp in Coronatijd

Ook Senegal is getroffen door COVID-19 met 2429 bevestigde ziektegevallen en 25 doden. Mogelijk meer want nog lang niet iedereen heeft toegang tot gezondheidszorg… Scholen zijn dicht en er geldt een avondklok, tussen 21uur en 5 uur s ochtends mag er niemand naar buiten.
Stichting Petite Cobi verzorgt de dagelijke medicatie van onze verschillende patiënten, waaronder Assane Camara vorig jaar aan zijn hart geopereerd, Nadège de dochter van de gezondheidsvrijwilliger in Terokh/Yendane eveneens lijdend aan hartklachten. Waar mogelijk en noodzakelijk volgende de verschillende kinderen hun afspraken in het ziekenhuis en ondergaan analyses.
En onze vrijwilligers helpen het lokale gezondheidspersoneel met het geven van voorlichting over hoe Corona voorkomen kan worden.
Nadege