Medische opleiding

DSC_0359Goed nieuws voor het consultatiebureau! Een gezondheidsvrijwilliger kan een medische opleiding tot verpleegkundige en verloskundige gaan volgen. Dankzij een gift van de P.J. Rogaar Stichting hebben we inmiddels voor de eerste vrijwilligers de financiering kunnen realiseren. Mogelijk komt daar nog financiering voor een tweede persoon bij. We zijn nog in afwachting van reactie op een fondsaanvraag en willen graag via de jubilieum-actie ook geld inzamelen hiervoor.

Na het overlijden van Mbaye Dione, onze lokale verpleegkundige die op vrijwillige basis consultaties verzorgde en assisteerde bij bevallingen, is de toegang tot gezondheidszorg voor gezinnen uit de regio lastiger geworden. Via de opleiding van de vrijwilligers kan het consultatiebureau deze belangrijke functie van gezondheidspost weer optimaal vervullen