Toen en nu: Ngoye

In 2004, nog voor de stichting officieel was opgericht deed ik, Cobi, antropologisch afstudeeronderzoek in Senegal naar de invloed van lokale gebruiken op de voedingstatus van kinderen. Met lokale gezondheidsvrijwilligers organiseerden we enkele weeg en meetsessies, noteerden namen en locaties die ik later analyseerde om vervolgens interviews met moeders te plannen.
Een van de kinderen was de kleine Ngoye, het meisje was vijf jaar oud en volgens mijn aantekeningen 8 kilo zwaar. In Nederland weegt de gemiddelde baby van 1 jaar 10 kilo en dus was ik overtuigd dat dit een meetfout moest zijn. De volgende dag zocht ik de kleine meid weer op en tot mijn schik klopte de meting, de kleine springlevende dame van 5 jaar woog echt maar 8 kilo. Vanaf die dag heb ik en later stichting Petite Cobi regelmatig voedingsupplement voor haar en haar broertjes en zusjes gekocht; melkpoeder, suiker, olie en eieren. 16 jaar verder is Ngoye een gezonde jonge dame, klein maar fijn. Links op de foto met daarnaast haar broertje en haar moeder.
Helpt u ons nog meer kinderen een gezonde toekomst bieden? Wij hebben nu een leuke jubileum actie!
Ngoye