Lokaal personeel in opleiding

De afgelopen jaren zijn we bezig geweest met de voorbereidingen om een aantal lokale vrijwilligers in Senegal een opleiding tot verpleegkundige en verloskundige aan te bieden. Op deze manier kunnen zij vanuit het consultatiebureau medische hulpbieden aan gezinnen uit de regio. Dankzij de giften van de P.J. Rogaar Stichtingde Hofsteestichting en Stichting DAS kunnen we deze plannen realiseren.

September 2022 zijn de eerste twee kandidaten gestart met de opleiding; Josephine en Khady, twee dames van 21 en 22 jaar die beiden graag willen bijdragen aan een betere gezondheid in hun dorp. Josephine en Khady hebben hard gewerkt en mooie resultaten behaald.

September 2023 zijn Khady en Josephine vol enthousiasme begonnen aan het tweede jaar van hun opleiding. Momenteel loopt Khady stage in een kliniek voor anticonceptie en Josephine in het regionale ziekenhuis in Thies.

Dit jaar is ook onze derde kandidaat begonnen aan haar opleiding tot verpleegkundige: Madame. Deze enthousiaste dame, met een wat ongebruikelijke voornaam, en komt ook uit de aangrenzende dorpen Terokh en Yendane.

Khady

Josephine