Rust zacht Mbaye Dione

Mame DiarraBegin december is na een kort ziekbed, Mbaye Dione, onze gezondheidsvrijwilliger veel te jong overleden.
Vanaf dag 1 was hij betrokken bij Stichting Petite Cobi, hij woog maandelijks de kinderen van zijn dorp en ging op ziekenbezoek. Het bestuur betaalde mee aan zijn verpleegkundige opleiding voor deze man met een hart van goud!
Verpleegkundigen in Senegal zijn een soort huisartsen (maar dan een beetje lager opgeleid). Voor zijn inkomen werkte hij in een ziekenhuis in de buurt, maar zijn dorpsgenoten konden altijd op hem rekenen, zo assisterende hij met enige regelmaat bij nachtelijke bevallingen (als er geen transport was naar een gezondheidscentrum).

Dat juist hij die altijd voor iedereen klaar stond en met zelf aardig wat medische kennis en toegang tot gezondheidszorg overleden is na een kort ziekbed is voor niemand te bevatten. Een zwarte dag voor Terokh/Yendane en voor alle kinderen die hulp ontvangen van stichting Petite Cobi,

Wij wensen zijn familie en zijn dorpsgenoten veel sterkte met het verwerken van dit verlies,

Rust zacht Mbaye Dione